DB struktura-rezervace

Pavel Kysilka goldenfish na mamutik.ucw.cz
Neděle Srpen 10 17:00:36 CEST 2003

	zdravim,

  resim ted navrh nove struktury database. jedna se o objednavky hotelovych
  pokoju. je to vcelku zajimava uloha. nicmene nejsem si uplne jist, zda
  reseni, ktere jsem si navrhl, je to nejlepsi.

  kratky uvod do problemu:

   tabulka hotelu: -id
  		  -id_vlastnika
		  -nazev hotelu
   ( tato tabulka je jenom pro lepsi orientaci v problemu)

  tabulka relace hotel-pocet_volnych_mist-casovy_interval-cena-stav
		-id_hotelu
		-id_typ_pokoje
		-pocet_volnych_mist
		-volne_od
		-volne_do (pripadne jak dlouho volne)
		-cena
		-stav (obsazeno, rezervovano,volne)

 doslova je potreba zajistit, aby pro kazdy hotel bylo znamo kolik ma v
 danem case volnych pokoju, za kolik a jaky typ pokoje.
 zaroven se dane pokoje v hotelu mohou objednavat.
 konkretni udaje o kazdem pokoji z hotelu v databasi nejsou.

 doplnujici podminky:  vyhoda reseni pres intervaly se muze vyuzit, ale
 i nemusi. nekdy se zadava rozdilna cena pro dany pokoj na kazdy den.
 nekdy muze byt cena stejna po dobu par mesicu.

 soucasny stav database:
 pominu, ze puvodni autor a jim napsana aplikace vytvorili
 uz asi 250 tabulek.....

 co se tyce obejdnavani pokoju, je to reseno tabulkou s touto strukturou

 - konkretni_den ( co den, to cislo.......)
 -id_hotelu
 -typ_pokoje_1
 -pocet_volnych_pokoju_typ_1
 -typ_pokoje_2
 -pocet_volnych_pokoju_typ_2
 -typ_pokoje_n
 -pocet_volnych_pokoju_typ_n

 mnou navrhovane reseni:
 napadlo me udelat reseni s relacemi pres intervaly.
 relaci je mineno:    hotel-pocet_volnych_mist-casovy_interval-cena-stav
  ^^_ uvedeno na zacatku mailu

 ale toto reseni je narocnejsi na spravu. ale to by se dalo resit pres
 procedury v PgSQL ( database, na ktere to pobezi ).

  nastava, zde ale jeden problem. a to je fragmentace intervalu ( neznam
  lepsi termin). jak se postupne pokoje objednavaji, vznika cim dal tim
  vice intervalu (relaci). cilize by se to muselo (mohlo ), nejak vzdy v
  noci prepocitat, aby se sloucily do jednoho intervalu relace se
  stejnymi vlastnostmi. ale i toto je resitelne.

  kazdopadne se mi jevi mnou navrhovane reseni, jako nejlepsi a
  nejvice systemove.
  je to lepsi, nez mit pro kazdy den jeden zaznam.

  dotaz:

   pokud ma nekdo lepsi reseni, dejte vedet v konferenci. urcite bych
   rad videl i jina a predevsim lepsi reseni.

   mozna je mnou navrhovane reseni prilis narocne na vypocty (zejmena
   selecty). zde by mne zajimalo, zda ano ci ne.

  diky za nazory

 zatim nashledanou
 	kysilka pavel