Oracle DB server pro linux

Úterý Srpen 12 15:36:34 CEST 2003

On Tue, Aug 12, 2003 at 03:04:21PM +0200, Otakar Kleps, AVONET, s.r.o. wrote:

> Diskuse neni o licencich (i kdyz jsou asi "nejdrazzim problemem"). Ty by
> se mely dodrzovat. Jde prece o handicap jednoho citatele teto diskuse.
> Jaky je podle Vas rozdil (z hlediska pravni licence) mezi tim, ze to sam
> stanu pro pana Polaska u sebe doma ve Zline a poslu u to postou nebo ho
> pozvu na navstevu k sobe domu na vysokorychlosti internet s
> vypalovackou... Myslim, ze panove z centraly Oracle by k vuli tomu TLD

Rozdil je zasadni, a to v tom, ze pokud ho pozvete, tak bude souhlas
s licenci vyslovovat on, a vse bude naprosto v poradku. Cili diky
tomu, ze tady jsou neochotni mudrlanti a rozumbradove jsme se dostali
k tomu, ze vime, jak se k tomu softwaru dostat za splneni podminek
firmy Oracle a bez placeni za zaslani CDcka. Hura. Pan Polasek nemusi
zaplatit 1400 Kc a muze ten software ziskat v souladu s licenci.

Pokud jste se ptal, jaky je rozdil z pohledu firmy Oracle, tak na to
se musite zeptat firmy Oracle. Fakt je ale ten, ze dokument, se kterym
na webu Oraclu stvrzujeme souhlas, ma nejake podminky uvedeny. Mohou
se nam nelibit, ale pokud ten software chceme, tak na ne musime
pristoupit.

> Je spoustu kvalitniho SW (nejen od Oracle) a taky se porusuji licence. V

A to je co za argument? Vite, nikdy me nebraly argumenty typu "mame
male platy, tak proc nam sem prodavaji software za stejnou cenu jako
v USA" (proc nikdo tohle nerika o autech?) nebo "student si ukradne
Photoshop, nauci se na nem delat, a az bude mit svou firmu, tak si
ho koupi" (zlaty voci). Kdyz uz, jednejte s tou firmou a hledejte
legalni cesty, jak se k tomu softwaru dostat za maly peniz. Spousta
jich ma testovaci verze, spousta jich ma studentske verze, spousta
jich ma plne verze s vyvojarskymi licencemi, spousta jich ma slevy pro
stat, akademickou sferu, atd. Bohuzel si spousta lidi mysli, ze kdyz
byla testovaci verze zadarmo, tak ze je zadarmo vse. A dle meho nazoru
to zacina tim, ze misto hledani legalnich cest se berou vzdy ty
nejjednodussi.

> Tady se poukazovalo na neochotu a nejlacinejsi odpoved, ktera se nabizi
> (bohuzel se tykala choulostive licence). Dle meho nazoru jste na to sel
> az moc teoreticky(coz tazatel mozna netusil, ale taky nepotreboval).

Sel jsem na to naopak az prilis prakticky -- poznamenal jsem, ze ta
prosba o zasladni CD neni legalne realizovatelna.

> Co se tyce te ceny - troufam si tvrdit, ze vetsina z nas by asi nebyla
> tam kde je, kdyby striktne dodrzovala vsechny licencni ujednani. Vetsina

Jsem tady :-) a snazim se licence dodrzovat. A pokud me nekdo
upozorni, ze jsem si licenci neprecetl peclive nebo ji spatne pochopil,
nezacnu na neho vyjizdet, ale zkusim sve chovani dat do poradku.

Naivne ocekavam, ze podobne se lidi chovaji k memu softwaru, ze ho
pouzivaji v souladu s ujednanimi, na kterych jsme se dohodli a se
kterymi souhlasili.

> z nas si taky nekoupi auto bez vyzkouseni (i kdyz vi, ze zvoleny vyrobce
> ma nejkvalitnejsi produkty na trhu).

Nechapu. Oracle dava na Webu zdarma pro testovaci a vyvojove ucely
_plne_, funkcne _neomezene_ verze svych Enterprise Edition, jejichz
cena pro jeden procesor je EUR 34242. Nebo je schopen to poslat na CD,
za EUR 46.

Takze?

 .project: Perl, mod_perl, DBI, Oracle, auth. WWW servers, XML/XSL, ...
		Only self-confident people can be simple.