Oracle DB server pro linux

Kluvanek Martin kluvanek na tesnet.cz
Čtvrtek Srpen 21 14:27:34 CEST 2003

Honza Pazdziora wrote:

> Vzhledem k tomu, ze to tlacitko se jmenuje "I accept", tak mi
> prijde logicke, ze to je ten, co klika, a nikoli ten, co jde zrovna
> nahodou kolem nebo treba George W. Bush.

Lenze ked sa na to clovek bude divat naozaj extremne striktne, tak odkial
beriete istotu, ze to kliknutie na tlacitku "I accept" ste urobili VY?
VY ste len rukou hybali takou podivnou krabicou po stole. To tlacitko v
skutocnosti bolo kliknute nielen vasou volou, ale i intelektualnou cinnostou
napriklad tychto autorov :ovladacu od mysi, OS, HTML browseru, TPC/IP protokolu,
internet providermi, prenosovych uzlov atd... a i pri trochu bujnejsiej
predstave by ktokolvek z nich mohol fakt "kiknutia" na tlacitko ovplyvnit.
Zda sa mi rozumna predstava, ze dostatocnym pre dodrzanie licencnych podmienok
je fakt prejavenia suhlasu s licencnymi podmienkami a nie metoda, akou sa tie
data dostanu ku mne do stroja. Je mi jasned, ze tych tusim 1400KC nieje licencny
poplatok ale manipulacny poplatok za transport dat. Pokial si transport zariadim
inou cestou, tak na tom nevidim nic ine pri dodrzani ostatnych ujednani.
Je mi jasne ze Oracle chce mat istotu, ze sa testerovi do ruky dostane
neporuseny produkt a ze s datami ktore poskytol zdarma nebude niekto iny kupcit.
Ovela rozumnejsie by bolo, keby Oracle czech produktu poskytlo dostatocnu
podporu v tom, ze by na vyziadanie, pripadne za primerany poplatok ORIGINALNE CD
zasielali postou ci osobnym odberom. I identifikacia/dohladatelnost osoby
suhlasiacou s licenciou by bola lepsia.
Mrkvosoft ma takymto sposobom obcas zasobi zadarmo peknymi CD podlozkami po kafe
a nic za to nechce, myslim, ze by si v tomto mohol Oracle zobrat aspon trochu vzor.

Cela kauza mi pripomina problemy s harmonizaciou nasich zakonov a predpisov s EU
a potom to dopadne tak, ze i samotni zakonodarci EU cumia s otvorenou pusou.
Podobne ako ochrana prav zlodejov a nasilnikov oproti ich obetiam. Proste sa
niekdo zazerie do nejakeho detailu a je to mozno celkom spravne, ale nepodiva sa
uz na sirsie suvislosti.

Slubujem, ze uz na tuto temu nebudem otravovat.
S prianim prijemneho dna a pracovnych ci relaxacnych uspechov
:-)

Kluvanek

ved.odd. vyvoje (head of development department)
TES s.r.o
Testovani Energetickych Systemu (Testing of Energetical Systems)

Prazska 597
674 01 Trebic
Czech republic
tel:568 8384 28  (+420 5688384 28)