Ciselna rada po uzivatele

Zdenek Bohm zdenek.bohm na gammarus.cz
Středa Prosinec 17 15:20:23 CET 2003

> Nadefinujte ten auto_increment sloupec jako druhy sloupec slozeneho
> primarniho klice, kde prvni sloupec toho primarniho klice bude to,
> podle ceho to chcete mit rozdelene na skupiny, cili ID_Uzivatel.

Diky, to je ono.

> Je ale samozrejme otazka, zda ten pozadavek ma vubec smysl -- pokud
> budete nekdy chtit vedet, kolikata ta objednavka u toho cloveka byla,
> udelate to selectem. A pokud budete mit dve cisla objednavek stejna
> (pro ruzne lidi), tak je to nepouzitelne externe, protoze z toho
> neudelate ani variabilni symbol pro platbu, ani nic.

Tohle mi problem nedela. Externe bude mit objednavka cislo slozene z ID
  uzivatele a cisla objednavky - napr. 0050015 pro patnactou objednavku
uzivatele cislo pet. Akorat jsem si ted, jak jsem to zkousel, uvedomil
jednu nevyhodu - tim ze mi zmizela jednoznacna ciselna rada (dva sloupce
s AUTO_INCREMENT v jedne tabulce to nepovoli), hur se mi bude provazovat
tabulka s hlavickami objednavek s tabulkou s telicky. Asi to budu muset
provazat pomoci cisla slozeneho z ID uzivatele a cisla objednavky (jako
externi cislo), ale to uz neni tak jednoduse elegantni...

S pozdravem Zdenek Bohm