Open Source nastroje pre Oracle (alebo PostreSQL)

martin kluvanek kluvanek na tesnet.cz
Pátek Leden 31 16:13:36 CET 2003

> select
> tablespace_name,initial_extent,next_extent,pct_increase,max_extents
> from user_tables where table_name=upper('&1');

no lenze kym by som v manuale nasiel mena vsetkych tychto tabuliek a
zistil si w quick reference ako ze sa robi to where tak by to asi bolo
naklikane, samozrejme narazam na moju (ne)znalost SQL.
Na klikacich veciach je dobre, ze vacsinou umoznuju zobrazit SQL kod aby
som to v buducnosti vedel sam rucne. :)
Nastudovat si ako sa robi export je narocnejsie, ako si to naklikat a
nastudovat hotovu davku.

> [...]
> pozadovane vysledky, ktere jsem mel v xtermu viditelne vsechny soucasne,
> jemu se teprve rozbaloval seznam tabulek (nez klikac vygeneruje GUI
> stromu pro skoro 900 tabulek v aplikacnim schematu, neco si to vezme).
> V dobe, kdy jsem byl hotov, on teprve zurive tocil mysovym koleckem
> a ocima(!) provadel binarni prohledavani dlouhatanskeho abecedne setri-
> deneho programu, kdyz vsech pet tabulek konecne nasel, tak se ukazalo,
> ze ten klikac zobrazi storage parametry jen jedne zvolene tabulky,
> takze vlastne nevidi vsecky potrebne informace naraz.
Suhlas, len v tej dobe by som ja este nemal najdeny tu spravnu knihu s
manualmi... :-)

> Opravdovou pomucku pro vyvoj databazovych aplikaci jsem jeste zadnou
> nevidel. Klikaci nastroje uzivateli umoznuji jediny komfort: nemusi
> znat kompletni syntax SQL (napr. u triggeru si nemusi pamatovat
> spravne poradi klauzuli mezi CREATE TRIGGER a PL/SQL blokem, ktery
> se ma provadet) a nemusi znat data dictionary. Pro vyvoj je to ovsem
> dost
> malo.

Pouzivam na Datovy model Case Studio a nemozem si to vynachvalit. Za tie
peniaze je to zlate a autori su dost pristupni na opravy/upravy programu
a support je naozaj na vysokej urovni. Za asi 1/2 roka od slubu
napriklad podporuju Ora9i.

Na operativne sa hrabanie v Oracli pouzivam PL/SQL Developer a zas to
stejne, da sa to zaplatit, nieje to sice samospasitelny zazrak, ale ked
neviem presne co chcem a ked neviem ako na to tak je to dobre. A k tomu
ten free Query Reporter je fakt dobry. Dokonca podporuje ze SQL skript
zabalim i sprihlasovacimi proprietami, zablokujem proti precitaniu a
blbemu uzivatelovi za 5 minut vyrobim report ktory si u seba kedykolvek
moze spustit a s vysledkom si moze robit co chce (napriklad ulozit do
HTML alebo CSV) a to nemusi ani poznat login a heslo.

> Last but not least(*), pokud nebude klikaci vyvojovy nastroj disponovat
> opravdu kvalitnim editorem (zatim to vetsinou byva jen okno se
> scrollbarem,
> ktere umi praci s bloky, autoindent, syntax highlighting a tim to
> konci), pak nemohou zadne jeho prednosti vyvazit hluboky diskomfort
> v editovani programoveho kodu.
Nieco z toho PL/SQL Developer podporuje. Myslim, ze syntax highliting,
autoindent, bloky, autocompletion, hinty a tak podobne....
Ma to i moznost tvorby pluginov alebo vlastnych menu alebo makier.
Su tam i slusne templates na bezne i menej bezne veci (errorhandling)

Akurat mam obavy, ze vsetko pouze OS od mrkvosoftu. Alt-F4.

--
Martin Kluvanek
ved.odd. vyvoje (head of development department)

Prazska 597
674 01 Trebic
Czech republic
tel:568 8384 28  (+420 5688384 28)