Platnost zaznamu v ciselniku jeste jednou

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Pondělí Červenec 21 12:44:18 CEST 2003

On Mon, Jul 21, 2003 at 12:11:23PM +0200, Karel Zak wrote:

>  Podle ceho tedy poznate, ze se jedna o stejneho zakaznika? Kdy
>  je neco zmenou jiz existujiciho a kdy se jedna o vznik necoho noveho?

V datech to poznám podle hodnoty IDENTITY. V reálu vždy vím, zda
provádím změnu údajů, zavádím úplně nového zákazníka nebo obnovuji
starého. Podle toho buď zavedu novou identitu nebo pouze novou
položku do tabulky instancí.

>  IMHO pokud delate historii musite si polozit tyto otazky a nasledne si
>  nastavit urcite hranice. Jinak v tech datech a modelu nemate zadnou oporu
>  pro sve tvrzeni.

Ano, bohužel to závisí na práci obsluhy. Takže se mi také stalo, že
hráče, který se po třech letech vrátil z ciziny, obsluha zavedla jako
nového. Ale to jsou problémy, které jdou principiálně těžko úplně
spolehlivě vyřešit a na rozhraní mezi přesným datovým modelem a
nepřesným reálným světem k nim dochází. Je jen potřeba je co nejvíce
omezit.

                                                       Michal Kubeček