Pouziti autoincrementu

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Úterý Červen 17 10:12:20 CEST 2003

On Mon, Jun 16, 2003 at 04:55:44PM +0200, Honza Pazdziora wrote:

> Problem neni s autoincrementem jako takovym, protoze to je standardni
> prostredek nekterych databazi na transakcne ciste generovani
> primarnich klicu, coz je fajn, rozhodne je lepsi pouzit autoincrement

 Dokonce lze celkem snadno dosahnout toho, ze pro vetsinu DB bude ten
 INSERT vypadat naprosto stejne. Rozdil je jen v definici tech tabulek
 (pripadne jeste sequenci nebo triggeru).

 Pokud tedy tazatel chce prenositelnost na urovni vlozeni zaznamu tak
 toho dosahne. Jen nesmi chtit - jak bylo receno - to ID dostat do
 aplikace.

> Z toho duvodu mi prijde nejjednodussi nehrat si na stoprocentni
> prenositelnost. Ma cenu vytvorit si na to metodu, ktera ten novy

 IMHO dukladne napsana vrstva (treba JDBC) slouzici k praci s DB by
 mohla pro kazdou DB obsahovat funkci get_next_id() a usnadnit tak
 zivot programatorum s pomerne castym problemem.

 :-)))

 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>
 http://home.zf.jcu.cz/~zakkr/