Pouziti autoincrementu

Petr Vileta petr na practisoft.cz
Čtvrtek Červen 19 14:50:18 CEST 2003

> Invoice()) jsme se ale postupem dostali az k propagaci LOCK TABLES
> reseni na neco, co se ma delat s pouzitim nativnich prostredku
> databaze. A v tom pripade mam vzdy snahu uvadet veci na pravou miru,
[...]
> nebo mi dokonce takovi lide prijdou na projekt a ja jim musim tyhle
> navyky slozite mlatit z hlavy. :-))
Ale on je i v manualu (v 4.x) MySQL uvaden priklad s LOCK TABLES a dokonce
tam pisou, ze je vhodny pro to, co jsem uvadel ja, za predpokladu, ze clovek
nepouziva TRANSAKCE. Jenze ja zkousel pouzivat innodb s transakcemi (na Win
i Linuxu) a pri testech (nekolik set operaci a merit cas mezi prvni a
posledni) to bylo o 30% pomalejsi nez pouziti myisam a zamykani. Navic
innodb je strasne zrava na diskspace, spotrebuje zhruba 10x vic.
Zaznamu        MyISAM        InnoDB
1                    0.005MB        10MB
100                0.520MB        10MB
1000              5.020MB        10MB
A clovek musi neustale myslet na to, jak to MUZE byt velke. Napriklad u
internetove databaze (treba blog) ale v okamziku spusteni nemam ani paru,
zda se to uchyti a lidi tam budou psat stovky odkazu denne, nebo to bude
skomirat na desitkach odkazu mesicne. Takze zalozim 50MB innodb a ono to
bude vyuzite na 0,00nic procenta, nebo zalozim 5MB a ono to za par dnu bude
plne a budu muset zvetsovat.
--
Petr