Pouziti autoincrementu

Petr Vileta petr na practisoft.cz
Sobota Červen 21 01:27:31 CEST 2003

>  faktury. Pokud nekde potrebujete uvadet i poradove cislo te faktury
>  tak se na nej zeptate. (Jak bylo uvedeno to poradove cislo muze byt v
Mno :-) Ono u faktury je jeji cislo totiz ten nejdulezitejsi udaj a pouziva
a zobrazuje se uplne vsude. Proto mi prijde neprakticke zavadet nejake dalsi
cislovani (ID), kdyz rok vydani faktury a jeji cislo potrebuji vzdycky.
Takze ja to doposud resim tak, ze pri zakladni projektu si udelam obrazek
kolik faktur dany zakaznik asi tak za rok dokaze vystavit. Vetsinou staci 6
mistne cislo. Takze jako klic pouzivam rok_vydani+cislo_faktury, tedy
2003000001 je prvni letosni faktura.
Protoze zahlavi faktury (toho papiru) obsahuje spoustu udaju, tak to je v
tabulce Faktury a jednotlive polozky zase obsahuji jine udaje a jsou k
fakturam v pomeru N:1, tak to je tabulka Polozky. No a kdyz pak nahodou
dojde k tomu, ze je treba neco rucne opravit v polozkach, tak staci napsat
UPDATE Polozky SET dph=22 WHERE cis_fa=2003000001 AND dph=0 AND
cislo_zbozi=328;
protoze si ID te polozky dokazu odvodit z hlavy a nemusim ho zjistovat v
tabulce Faktury samostatnym dotazem. Snazim se delat data tak, aby byla
citelna i bez pouziti aplikace, ktera je generuje.
--
Petr