Pouziti autoincrementu

Středa Červen 25 12:25:29 CEST 2003

On Tue, Jun 24, 2003 at 10:53:59PM +0200, Petr Vileta wrote:

> Vsimnete si, ze ID se lisi posledni cislici a to je jeste 3 a 8 (snadno
> zamenitelne pri spatnem zraku) a ostatni data jsou jako na svinu identicka
> :-) Pri rucni oprave je na maler zadelano, protoze fakturu 8 si zapamatuji,
> ale ID 1238909873 jen tezko.

Ja pracuji na systemu, kde takove veci zasadne kopiruji v terminalu
mysi. :-)

> Jenze to uz si vyzaduje zurnalovani operaci, protoze jakmile to povolim, tak
> si prodavaci budou vyrabet takove doklady jako na bezicim pasu a polovina
> trzby pujde do jejich kapsy. Take jsem uz zazil. Na vyslovnou zadost
> majitele firmy jsem toto v programu umoznil (bez zurnalu) a po 3 mesicich mu
> zamestnanci zproneverili 50kKc. Tak jsem zase na jeho zadost funkci zrusil a
> oni to museji skutecne naklepavat z klavesnice minusem jako storno a pak
> znova spravne.

No, storno zadava vedouci, typicky, nikoli ten, kdo zadal ten puvodni
doklad. Ale souhlasime tedy aspon v tom, ze neni uplne ciste sahnout
do dat a nechat ucetni doklad zmizet (a je jedno, jestli je to ten
predposledni nebo ten 14 dnu zpet), ale provest opravu jinou ucetni
operaci. Kdo ji zada a autorizuje, aby se neztracely trzby, je jina
vec.

> prehlednejsi (humman readable) :-) Az budu priste nekomu radit nejaky
> postup, budu uvadet, ze to neni vhodne pro velke systemy.

Rikejte spis skalovatelne. :-)

 .project: Perl, mod_perl, DBI, Oracle, auth. WWW servers, XML/XSL, ...
		Only self-confident people can be simple.