jak z toho ven

Vladimir Naprstek vladimir.naprstek na scplyn.cz
Čtvrtek Červen 26 07:23:32 CEST 2003

Petr Vileta wrote:

> Moje uvahy:
> A) Pro zajisteni bodu 2 je nejvhodnejsi pouzit rodne cislo, protoze je
> stejne nutne overeni totoznosti pri vyplaceni pripadne vyhry. Je mi znamo,
> ze existuji duplicitni rodna cisla, ale tito lide asi nebudou soutezit na
> netu (pry se jedna o velmi stare obcany, jinde udajne problem duplicit neni)

Podle nasi legislativy je rodne cislo citlivym udajem a pro jeho
uchovavani musite:
a) splnovat zakonem dane podminky (treba ze jste zanestnavatel a
potrebujete to k splneni svych povinnosti)
b) musite mit povoleni od uradu pro ochranu osobnich udaju.

Takze na RC radeji zapomente...

> B) Pokud pristoupim na uvahu B), pak rodne cislo musi byt unikatnim klicem,
> ale protoze soutezici bude mit prideleno identifikacni cislo (aby se RC
> zbytecne neposilalo po netu), nemelo by RC byt primarnim klicem, protoze se
> podle nejs stejne nebude hledat, pouze zajisti neduplicitu, tedy bod 2)
> zadani.

Na uvahu B (no, asi se spis odkazujete na uvahu A) nepristupujte. Ale
jiny spolehlivy zpusob podle mne neexistuje (IP adresy nelze pouzit
[proxy], e-maily taky ne [kazdy muze mit spoustu adres], cislo kreditky
nikdo neda ;-)....). Mozna by nebylo marne se podivat na nejake souteze
jinde, co pri registraci chteji. Aby usili na odvraceni duplicit nebylo
neumerne velike vuci efektu, ktery se tim ziska.

(na jednom webu jsem videl [v jine souvislosti nez soutez], ze e-mail
nesmi byt takovy ten zadarmo...)

Premluvit zadavatele, ze ID ma byt 13 mistne nelze, on si
> ho neni schopen zapamatovat, takze toho nebude schopen nikdo :-)

A musi v ID byt jen cisla? nekolik pismenek bychom pridat nemohli (kdyz
uz si to stejne nezapamatuji)?

--
Vladimír Náprstek
mail: vladimir.naprstek na scplyn.cz