dalsi hlavolam WAS: jak z toho ven

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Pondělí Červen 30 08:39:29 CEST 2003

On Mon, Jun 30, 2003 at 02:22:16AM +0200, Petr Vileta wrote:

> Jasne, jenze pri velkem nasyceni to bude trvat dlouho a bylo by vhodne o tom
> navstevnika nejak uvedomit. To ale znamena napred udelat nejaky SELECT
> COUNT(*) a podle vysledku bud rovnou zacit generovat, nebo poslat nejakou
> stranku s upozornenim, ze to muze trvat dlouho. Ja ani zadavatel v tuhle
> chvili nedokazeme rici, jestli se soutez uchyti a bude tam statisice
> prihlasenych, nebo to bude skomirat na desitkach. Zatraceny trzni
> hospodarstvi :-)

Uvědomte si, že jakmile dosáhne nasycení devadesáti procent, máte zaděláno
na problém. V takovém případě je totiž poměrně velké riziko, že to ještě
trochu vyleze a ten rezervovaný prostor vám stačit nebude. Délka toho kódu
musí být zvolena tak, abyste měl pravděpodobnost hraničící s jistotou, že
bude stačit. Pak ovšem budete mít prakticky jistotu, že ten limit nebude
naplněn více než řekněme z 80 procent.

Mimochodem, nechal jsem se trochu zmást vašimi 80000, ve skutečnosti se
ty pravděpodobnosti z minulého příspěvku týkaly osmdesátiprocentního
nasycení, tedy asi 720000 čísel.

                                                           Michal Kubeček