ORACLE archivne logy (2)

Pátek Říjen 17 09:51:17 CEST 2003

On Fri, Oct 17, 2003 at 09:39:28AM +0200, Kluvanek Martin wrote:

> Chapem, ale ja som
> 1)vytvoril novy tablespace s NOLOGGING
> 2)DROPol tabulku ktoru som nechcel logovat
> 3)vytvoril tabulku a index s odkazom na pouzitie noveho tablespace s
> NOLOGGING
> (v browseri vidim, ze v tablespace MSENOLOGGING su objekty moja tabulka a

Je uplne jedno, v jakem jsou tablespace, dulezite je, jaky je ten
parametr u toho konkretniho objektu. Nastaveni LOGGING/NOLOGGING pouze
urcuje default pro ty objekty, ktere samy nereknou.

> Cize z toho mi nic nieje platne, ja potrebujem nieco co bude prermanent ale
> absolutne vsetko NOLOGGING
> Na manipulaciu s datami v tabulke sa kazdych 10s otvara nova session a
> navyse k nim potrebuju pristupovat ine sesions...

Prijde mi, ze by bylo mozna vhodne rict, proc to vlastne cele delate.
Oracle je jako RDBMS postaven tak, aby byl schopen zajistit
konzistenci dat. Tedy pokud z te tabulky delate delete, tak system
musi zajistit, ze pokud dojde k vypadku jeste predtim, nez udelate
commit, bude schopen se vratit do predchoziho stavu. Ze Vy ta data
kazdych 10 sekund mazete a v podstate Vas nezajima, jaka tam jsou,
protoze za 10 sekund uz nebudou aktualni, zase nezajima Oracle. :-)

Do redo logu jdou vsechny operace z rollback / undo segmentu. Takze
pokud se chcete vyhnout narustani redo logu, mel byste hledat takove
operace, ktere nebudou zapisovat rollback informaci. Misto delete tedy
nejlepe truncate, misto insert pak nejaky insert /*+append*/ nebo tak.
Tedy veci, ktere DML dokazi udelat nikoli manipulaci s jednotlivymi
zaznamy v tabulce, ale manipulaci s matainformaci (posun HWM).

 .project: Perl, mod_perl, DBI, Oracle, auth. WWW servers, XML/XSL, ...
		Only self-confident people can be simple.