Database link (Re: ORACLE archivne logy (2))

Jan Serak sherry na pikebo.cz
Pátek Říjen 17 10:28:14 CEST 2003

Kluvanek Martin wrote:
> I na to sme mysleli, predpokladam, ze ta rezia bude velka i ked to
> pobezi na stejnom stroji...???

Ta rezie neni zavisla na tom, jestli jsou obe databaze na stejne stroji
nebo na ruznych strojich.

Je to uz nejaky cas, kdy jsem resil vykonnosti problem ulohy, ktera
cetla data ze vzdalene databaze, a mel jsem ten mechanismus celkem
slusne nastudovanej. Ale je to uz nejaky cas a navic to byl Oracle7.
Pamatuju si jen to, ze Oracle se utapel v cinnostech na synchronizaci
zmen provedenych ve vzdalene tabulce provedenych nad jejimi daty jak
primo (v databazi, v niz fyzicky byla) tak z jine session lokalni
databaze (z databaze, jejiz jedna session cetla vzdalenou tabulku pres
db link). Oracle7 si nenechal vnutit, ze se tim nemusi zabyvat, protoze
modifikaci tabulky pres DB link neni mozne udelat (proste nebyla
nagrantovana potrebna prava). Oracle Czech klasicky zhodnotil, ze to
neni bug, nybrz feature. Nakonec jsem to uspokojive vyresil bez
asistence databazoveho linku tim, ze jsem ulohu prepsal z PL/SQL do
OCI/C. Programek se jednoduse prihlasil do obou databazi (ty databaze
nemely sanci zaregistrovat, ze spolupracuji ;-) a z jedne data cetl, v
druhe je menil. Celkove zrychleni behu ulohy bylo asi 25x, takze i kdyz
programovat v OCI neni zadna havaj, tak se to vyplatilo.

Jan Serak