Oracle- Check datetime

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Středa Říjen 29 10:54:05 CET 2003

On Wed, Oct 29, 2003 at 10:04:34AM +0100, Honza Pazdziora wrote:
> Je to podobne, jako kdybych mel foreign klic, ale ten platil pouze
> pro data vlozena po zadefinovani toho foreign klice. Nebo kdybych mel
> omezeni na datovy typ integer, ale data, ktera jsem do toho sloupce
> vlozil pred zmenou datoveho typu toho sloupce, by byla i float
> a varchar.
>
> Proste constrainty (foreign, check, domena) beru jako deklarativni
> popis tech dat. Pokud mi nekdo da popis tech relaci, tak pak ocekavam,
> ze nasledna data budou ta omezeni splnovat. Nyni i v budoucnu.

 Souhlasim s  tim, ze  se na to  lze takto  divat a asi  je to  i docela
 logicke a spravne. Na druhou stranu  volani funkci z CHECK mi nepripada
 jako uplne neelegantni.

> Pokud by databaze nechavala vse na klientovi, tak je pak samozrejme
> otazka, na co by tam ta databaze mela byt. :-)

 Nemluvil jsem  o klientovi co dela  s daty, ale o  tom kdo ma tu  moc a
 znalost a meni schema te DB.

> No jiste. Trigger jsou dodatecne operace pripojene k nejake inicialni
> akci. Zatimco check je popis dat.

 Asi jo, zatim vse  co jsem kdy cetl se divalo na  CHECK jako na soucast
 domenove integrity dat.

 Takze PostgreSQL  ma feature, ktera  je pekna, ale  nekdo si o  ni muze
 ublizit. Ono zrovna to CHECK( neco <=  now()) bude v databazich co maji
 lide s PostgreSQL celkem caste.

    Karel

--
 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>