PgSQL: Uzivatelska prava

washek mart.v na seznam.cz
Středa Září 3 17:19:05 CEST 2003

Dobry den,

resim problem s nastavovanim uzivatelskych prav v pgsql databazi.
Potrebuji zalozit vice uzivatelu a kazdy uzivatel by mel svoji
prirazenou databazi (se stejnym nazvem jako username). Uzivatele by si
nazvajem nesmeli videt do databazi, pripadne dokonce neco menit.

V pg_hba.conf mam zapsan pouze tento jediny radek (ktery by mel
zabezpecit to, ze uzivatel se bude moct pripojit pouze ke sve databazi
z lokalniho pc):

host    sameuser    all         127.0.0.1         255.255.255.255 md5

Pri pouziti weboveho rozhrani (phpPgAdmin) jsou vsak videt vsechny
databaze a uzivatele si muzou prohlizet a menit data, coz je
neprijatelne. Prosim o radu, jakym zpusobem nastavit opravneni, aby k
tomuto nedochazelo. Manual jsem cetl odzhora dolu, ale bohuzel jsem to
nejak nepochopil. Prikazy GRANT / REVOKE se imho vztahuji pouze na
tabulky a ne na cele databaze. Pri vytvareni databazi a uzivatelu jsem
postupoval nasledovne:

CREATE USER uzivatel PASSWORD 'heslo';
CREATE DATABASE databaze OWNER uzivatel;

Diky za Vas cas,
Washek