posledni automaticky generovany id a prenositelnost

Zdenek Janis Zdenek.Janis na brajan.cz
Úterý Srpen 10 08:56:54 CEST 2004

Horák Daniel napsal(a):
> Je, protoze kdyz se sekvence pouzije "primo", tak volanim "nextval(seq)"
> ziskate hodnotu, kterou lze pouzit v nasledujicich INSERTech do nekolika
> (provazanych) tabulek. Kdyz se ale pouzije datovy typ serial, tak to
> volani je "skryte" = dojde na nej pri vyhodnocovani DEFAULT klauzule a
> tezko tu hodnotu ziskate, aby ji bylo mozne pouzit pro zaznamy provazane
> s puvodnim zaznamem.

Presto mi unika zakladni problem ;-) (Posledni dobou dost casto ;-))

Klidne mohu pouzit typ (big)serial v tabulce a pak:
1) klidne to tabulky vlozit zaznam a nechat, aby se tam samo
vygenerovalo ID (napr.) a jeho hodnotu ziskam pohodlne volanim pres
currval(seq).
2) A nebo proste nejdrive zavolam nextval(seq) a pak to puziju do
insertu v tabulkach.

Me se jevi oba postupy stejne "narocne".
Osobne stejne nejacasteji pouzivam funkci, ktera vlozi zaznam a vrati ID.

--
S pozdravem
                 Zdenek Janis