postgresql+win1250 + java(tomcat)

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Čtvrtek Únor 5 12:45:34 CET 2004

On Thu, Feb 05, 2004 at 12:17:09PM +0100, Martin Spevak wrote:

> najprv:
> ak tam to \l
> napise mi to pri databaze SQL_ASCII a v nej su udaje v kodovani win-1250,
> (co asi nie je dobra kombinacia) postgres je 7.3.1

 Ja myslim, ze je vam jasne, ze prave v tomdle je problem. Jsou kodovani
 mezi kteryma  lze (a  PostgreSQL to  umi) prekodovavat. ASCII  je ovsem
 konecna stanice a zadne kodovani do/z se nekona.

> vsetky udaje do UFT8, vytvorit novu DB a cely prevedeny dump tam vlozit.
> Java to potom zoberie a ked dam v php ten SET na UTF8, ide to tiez.

 Ano  to  muze  byt  cesta. Dokonce   v  pripade  toho  Java  klienta  i
 efektivnejsi protoze nic se neprekodovava.

> chcel by som sa vas opytat,  ako skusenejsich... moze mat tento postup
> nejake
> problemy ktore nevidim?
>
> dalej ako prekonvertovat win (alebo iso-8859-2) do utf8.. nasiel som
> nejaku funkciu v php
> ktora to vsak zvlada iba z iso-8859-1 a su tam nejake programceky ako to
> spravit

 Pokud myslite prekodovani toho dumpu  tak muzete pouzit program "iconv"
 ktery zvlada vsechny myslitelne i nemyslitelne kodovani.

 Ovsem pokud  ten dump  mate v  CP1250 tak  ani nemusite  to prekodovani
 delat, staci kdyz PostgreSQL reknete, ze takove kodovani klient pouziva
 a PostgreSQL si to prekodovani z CP1250 na UFT8 udela sam.

 export PGCLIENTENCODING='CP1250'
 psql mojedb_v_ufg8 -f dump_v_1250

 Jinak: http://www.root.cz/clanek/1027

    Karel