Jak na browse velke tabulky v sql ?

Pondělí Únor 23 09:35:54 CET 2004

On Sat, Feb 21, 2004 at 10:53:48AM +0100, Michal Samek wrote:

> No prave, ted uz se opakuji, psal jsem, ze toto lze jedine v pripade, ze
> fetchnu cely rozsah zobrazovanych dat, a to zase nechci kvuli jejich

Tohle neni pravda. Vy muzete otevrit kurzor podle hodnot, nacist 30
nasledujicich, tricet predchozich. Akorat pokud nemate jako unikatni
klic hodnoty toho zaznamu (a psal jste, ze v tech datech je dost
binec), tak se nemuzete na ten zaznam pak vratit presne pomoci hodnot.
V takovem pripade se budete muset vratit pomoci syntetickeho
primarniho klice.

> rozsahu. Je to o par radku niz :) A navic, nac mam potom databazi, kdyz
> musim rucne neco hledat ve vysledku?

Protoze pouzivate pojem "pozice" u relaci, ktere se Vam meni pod
rukama.

Databazi mate na to, aby Vam zajistila ACID. Aplikacni a prezentacni
logiku mate, aby Vam podle tech dat nakreslila obrazky.

> A zase dokolecka, jak potom udelate tu zmenu setrideni bez nutnosti
> nasledne projet v cyklu cely select result, abyste nasel spravny offset?

	select neco from tabulka where hodnota > ? order by hodnota

> O tom to cele je, proto tu pisu. Vadi mi, ze toto slo uplne v pohode
> realizovat v xbase a ve slavnem sql si takhle ani neskrtnu.

Vite, prijde mi, ze uz je to trosku nudne. Zjistil jste, ze se SQL
chova jinak. Asi to budete muset akceptovat, chcete-li SQL pouzit.
Lide se Vam tady snazi vysvetlit, jak a proc se to v SQL dela, jak se
da dosahnout ekvivalentu toho, co ted delate jako browse v xbase.
Nikdo tady netvrdil, ze SQL vyresi Vas ukol, akorat Vy mate takovou
predstavu.

Paklize Vam aplikace v xbase funguje, tak ji neprepisujte. Paklize
je to dostatecne rychle, pouzivaji to soucasne dva lide, nikdy Vam
nespadl stroj, na kterem to bezi, nikdy jste nepotreboval obnovit
ztracena data, nepotrebujete vzdaleny pristup a nepotrebujete to
skalovat -- prosim, nenutte se do SQL.

Pokud se pro SQL rozhodnete, prosim, akceptujte doporuceni a rady,
ktere Vam lide davaji, a neprokladejte to vykriky "ale xbase mi k tomu
jeste zahralo pisnicku, SQL je nanic".

 .project: Perl, mod_perl, DBI, Oracle, large Web systems, XML/XSL, ...
		Only self-confident people can be simple.