Jak na browse velke tabulky v sql ?

Kluvanek Martin kluvanek na tesnet.cz
Pondělí Únor 23 12:14:10 CET 2004

Ing. Pavel Janousek napsal(a):

> er)

> Na tohle ale zase existuji napriklad fulltextove ci polofulltextove indexy.
> Cili zase uplne jine cviceni nez "browse pres vsechno".
Jasne, ze to s browse pres vsechno az tak nesuvisi. tie fulltextove indexy som
len tusil.

> Pak bych se zeptal - jak casto pouzivate takove dotazy? Casto - na to je
> zrejme nejvhodnejsi fulltext, zridka - pak prece tu neoptimalnost prezijete,
> neb jine reseni ma neopodstatnenou narocnost.
Vsak som sa k tomu tak i postavil.
V 100tisic zaznamoch to este nieje taka tragedia na to ze sa to pouzije obcas.
zatial sa to da vydrzat.
Neviem, do akej miery si to ORACLE ulahcuje pri opakovani dotazu s tym, ze chcem
len dalsiu stranku (po 20 zaznamoch), ale zatial to nejak nespomaluje pracu, tak
to neriesim, ked to zacne vadit, tak to zacnem riesit.
Vychadzam z toho, ze ked to userovi vrati ako odpoved na filtrovaci dotaz viac
ako 1000 zaznamov, tak je asi niekde chybka. Ked na tom user trva, tak mu kludne
tu hromadu budem strankovat na 3000 stranok po 20, len je neprijemne ze neviem
ci ked si zobrazujem riadky niekde z konca, tak ci to chudak musi prehladavat
cele znova a od zaciatku (asi ano).

Skorej ma trochu irituje to ze sa to odkazuje na rownum a teoreticky niekto iny
moze zmenit data a mne nebude sediet strankovanie (posunu sa hranice stranok
pripadne sa zmeni celkovy pocet stranok/zaznamov v odpovedi). Ale pretoze sa to
moze stat len pri beho jedneho robotka o 4:00 v noci, tak pouzivam aplikacny
zamok (fuj) a ked by k rozstrankovaniu doslo, tak to stejne nesposobi ziadnu
velku katastrofu, tak to tiez nijak extra neriesim.

Je to WEB aplikacia takze stejne nehrozi zurive listovanie v 100tis zaznamoch s
drzanim PageDown...

> ------------------------------------------------------------------- Ing.
> Pavel Janousek (PaJaSoft)             FoNet, spol. s r. o. Technicka podpora,
> Intranet/Internet     Sokolova 67, 619 00 Brno E-mail:
> mailto:Janousek na FoNet.Cz         Tel.: +420  5  4324 4749 WWW:
> http://WWW.FoNet.Cz/           E-mail: mailto:Info na FoNet.Cz

Martin Kluvanek
ved.odd. vyvoje (head of development department)
TES s.r.o
Testovani Energetickych Systemu (Testing of Energetical Systems)

Prazska 597
674 01 Trebic
Czech republic
tel:568 8384 28  (+420 5688384 28)