ako synchronizovat databazove skupiny podla tabulky?

Jan Serak sherry na pikebo.cz
Úterý Únor 24 07:29:25 CET 2004

Milan KUNDRAT wrote:
> dobry den
>

> pouzivam postgresql verzie 7.4.1.

Postgresql neznam, odpoved bude obecna.

[...]

> ktory by po pridani zaznamu v tabulke skupina vytvoril databazovu skupinu
> CREATE OR REPLACE FUNCTION skupinaNovyF () RETURNS TRIGGER AS '
>     BEGIN
>       CREATE GROUP NEW.nazov;
>       RETURN NEW;
>     END;
>   ' LANGUAGE 'plpgsql';
>
> toto mi samozrejme nefunguje, lebo NEW.nazov je retazec znakov a do CREATE
> GROUP xyz sa nedava retazec.

Podle meho nazoru to nebude fungovat nikdy. Snazite se totiz uvnitr DML
(Data Manipulation Language) pouzit prikaz DDL (Data Definition
Language), i kdyz se muze zdat, ze skupina nedefinuje datovou strukturu.

Prikazy DDL jsou VZDY samostatnymi transakcemi. Jak by se mel Postgresql
(ale i cokoli jineho) podle Vas zachovat, kdybyste hypoteticky dosahl
sveho zameru a pak mu predlozil:

	INSERT INTO vase_tabulka ... (pritom trigger zalozi skupinu)
	ROLLBACK;

Jan Serak