Transakcnost DDL & Oracle (Re: ako synchronizovat databazove skupiny podla tabulky?)

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Středa Únor 25 10:26:07 CET 2004

On Wed, Feb 25, 2004 at 09:56:25AM +0100, Jan Serak wrote:

> [...]
> klise, o nichz jsem tu psal nedavno (browse velke tabulky). Moc se za to
> omlouvam vsem, ktere jsem svym prispevkem zmatl.
>
> Kdyz nad tim ted uvazuju, tak zkousim najit duvod nebo priklad situace,
> kdy nelze po uspesnem provedeni DDL prikazu zmeny odvolat. Bez uspechu.
> Teoreticky tomu tedy vubec nic nevadi.
>
> Proc ale Oracle implementoval DDL tak, ze kazdy prikaz je samostatna
> transakce? Kdyz pominu jako duvod ojebavku, vzletne oznacovanou jako
> "limitation", tak jediny duvod je pruchodnost databaze (pripadne zmeny v
> datech se nemusi delat pres rollback segment).

 Ty  "limitation"  a  pruchodnost  mohou  byt  dost  zasadni  duvod. Lze
 predpokladat,  ze zmeny  schematu, prav  apod. nejsou  zase tak  caste,
 ze  se proste  v  danem  pripade zvolilo  reseni,  ktere je  limitujici
 v  nekolika  malo  pripadech,  ale   v  beznem  nazazeni  toho  serveru
 efektivnejsi.  Ostatne pokud se clovek podiva na moznosti prav v Oracle
 a zapremysli jak  to implementovat bez nejakych vetsich  omezeni tak to
 neni vubec  snadne. Ostatne treba  do prav na  sloupce se  v PostgreSQL
 stale nikomu moc nechce.

 Nevim jak nyni, ale treba u MySQL bylo preba pri nekterych zmenach prav
 reloadovat nastaveni serveru.

> Kazdopadne tohle byla posledni kapka, ktera me donuti ten zazracny
> PostreSQL nainstalovat ;-)

 Pochopitelne  ne   vse  je  plne  transakcni. CREATE   GROUP  je  velmi
 jednoducha  zalezitost implementovana  na  nekolika malo  radkach a  ta
 transakcnost se proste nabizela. Napriklad verze 6.5 jeste zadny CREATE
 GROUP nemala a delalo se to INSERTem.

 Jinak PostgreSQL urcite nainstalujte :-)

 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>
 http://home.zf.jcu.cz/~zakkr/