Diakritika (kodovanie v Postgrese) Solved?

Pavel Stehule stehule na kix.fsv.cvut.cz
Čtvrtek Červenec 8 12:04:04 CEST 2004

On Thu, 8 Jul 2004, Honza Pazdziora wrote:

> ... a vysledkem bude, ze budete resit desitky dotazu lidi, kteri maji
> za samozrejme, ze locales na tom stroji, na kterem maji PostgreSQL,
> podporu nove znakove sady maji, coz jeste leta nebude pravda. Proc
> v dobe, kdy funguje UTF-8 a kdy neni problem mit nastaven preklad
> znakovych sad (pro pristup z Windows primo v konfiguraci ODBC ovladace)
> zavadet nejakou nestandardnost, kdyz neni potreba?

Jasne, bude se to tu resit, stejne jak pred dvema roky, kdy si tu vetsina
lidi stezovala, ze jim jaksi PostgreSQL netridi. Pokud si vzpominam, bylo
to tu nejcastejsi tema. Ale budu jim moci rict a pripadne nekam do README
napsat, ze pokud chteji 1250 na linuxu, tak si maji stahnout jeden nebo
kolik souburku od nekud, a provest ty a ty kroky. Nehlede na to, ze na
hromade stroju jsou ceska locales stejne nefunkcni a lidi se smirili s
tim, ze jim proste PostgreSQL netridi.

PostgreSQL sice texty komprimuje, ale proste do UNICODE se mi nechce. V
okamziku, kdy ale PG nebude podporovat 1250 tak budete mit dotazy typu jak
mam nastavit 1250. Predpokladam, ze nikoho nenapadne, kdyz bude instalovat
PG na unix nastavovat 1250 kodovani (mozna web hosting), a opacne vetsina
lidi z win prostredi bude pouzivat a chtit 1250 naprosto automaticky.
Jestli je jejich pozadavek opravneny nebo ne, si az tak nejsem jisty.
Skoro bych rekl, ze ano. A client_encoding pak budu pouzivat, kdyz budu
chtit abych videl v unixech data spravne.

Pavel