Diakritika (kodovanie v Postgrese) Solved?

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Čtvrtek Červenec 8 13:08:08 CEST 2004

On Thu, Jul 08, 2004 at 10:52:42AM +0200, Honza Pazdziora wrote:

> Rekl bych, ze duvodem je snaha nezvysovat zmatky.
>
> I v nestastnem pripade PostgreSQL a jeho razeni se da pouzit
> cs_CZ.utf8, coz mi prijde jako _vyrazne_ perspektivnejsi reseni nez
> dodelavat Windows-1250 a Kameniky a KOI8-CS a ... ;-)

 Tak koukam, ze debata se ujala :-) Jen ponekud spatnym smerem.

 1/ vidim jako celkem normalni a rozumny pozadavek podporovat ve windows
 jeho  nativni  kodovani  pokud  prohlasuji port  nejakeho  software  za
 nativni a pod  windows funkcni. Toto zatim nejde, ale je  to jen otazka
 jednoducheho "#ifdef  WIN32" v jednom  .h souboru v  PostgreSQL. Je jen
 treba, aby to  nekdo vyzkousel a pripadne vyresil kompletne  i pro jina
 win kodovani  co jsou  zatim v  PostgreSQL jen  jako client  only (big5
 apod). Todle  nema s  linuxem  a locales  nic spolecneho  a  je to  jen
 problem PostgreSQL a videl bych jako nesystemove pro tech nekolik radek
 kodu  dodelavat  daleko  pracneji  nejake dalsi  kodovani  locales  pro
 linux...

 2/  je zde  skupina  lidi  co pouziva  PostgreSQL  server  na linuxu  k
 ukladani jen a ciste pro data ve  win1250 (je to divne ale jsou weby co
 jedou  v tomto  kodovani  apod..). Protoze neexistuji  locales v  tomto
 kodovani je  nutne vsechny  data za chodu  prekodovavat do  latin2 nebo
 utf8. Je to  tresnicka na dortu, ale  umim si predstavit, ze  se najdou
 lide  co  jsou tak  trosku  nervozni  pokud  vidi, ze  jejich  aplikace
 (system) dela neco co nemusi  (stejni lide si napriklad kompiluji jadro
 ;-). Temto lidem by mozna udelalo radost pokud by v /etc/locale.gen slo
 napsat  "cs_CZ.win1250". Tato vec,  ale nema  nic spolecneho  s windows
 portem PostgreSQL. Ja osobne  si nejsem jist stoji-li to  za tu namahu,
 i  kdyz  _mozna_,  ze  dodelat  dalsi kodovani  locales  a  prosadit  u
 ho u maintaineru locales nemusi byt zase tak velka namaha.

 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>
 http://home.zf.jcu.cz/~zakkr/