Index podle funkce v PostgreSQL

Martin Špirk martin.konference na seznam.cz
Úterý Červen 22 12:33:47 CEST 2004

Zdravim,

zacinam se blize seznamovat s PostgreSQL a neumim vytvorit index podle funkce
substr.

create table pokus(nazev varchar(255));
create index pnaz on pokus(substr(nazev,1,6));

Nevim jestli se to ma zapsat jinak, nebo jak se da takovy index vytvorit?

Nejak se mu nelibi ty konstanty jako parametry funkce. Pokud jsem zkusil fci
ktera ma jeden parametr nebo jsem v podobnem pripade jako druhy a treti index
dal ciselne sloupce z tabulky tak to slo. Zkusil jsem si vytvorit vlastni
funkci, ktera vracela substr($1,1,6), ale tam to remcalo neco ze index musi
byt IMMUTABLE - to nevim co je (a to neresim pravdepodobne vyssi rezii takove
funkce).

Pouzivam PostgreSQL verze 7.3.2, nevim jestli se to v novejsich verich nechova
jinak.

			Martin