české řazení ve Firebird 1.5

Jiri Vaclavovic scat na penguin.cz
Sobota Červen 26 18:22:12 CEST 2004

zdravim,
potrebuju poradit, jak vyzrat na ceske razeni ve firebirdu. mame
databazi ktera je v unicode_fss. bohuzel asi neexistuje zadne razeni,
ktere by slo pouzit primo pro toto kodovani - prisel jsem na to, ze je
mocne pouzit neco jako:

order by cast(sloupec as .... character set windows1250) collate pdx_csy
(nebo tak nejak ;-)

ale to se mi jednak moc nelibi a hlavne to nefunguje na 100%, protoze
pokud bude v databazi znak, ktery se do win1250 nevejde, vrati select
chybu. a nejaky ten znak tam byt muze.

libilo by se mi podobne chovani jako u postgresu. ten seradi data podle
ceskych pravidel (v unicode) a znaky ktere mu tam nepasuji da nakonec
(zkousel jsem japonstinu :).

nevi nekdo jak tohle vyresit? zaroven se mi moc nelibi to, ze neumi
prevadet mala ceska pismena s hacky a carkami na velka a naopak.

dekuji
jiri vaclavovic