Dotaz na HW databazoveho serveru pro webove aplikace

Norbert Volf volf na bata.cz
Čtvrtek Duben 21 11:11:11 CEST 2005

To hodne zalezi na datovem modelu a na tom, jak se k te databazi chova
aplikace, kterou pouzivate a taky na mnozstvi dat. Neco jineho je
posilat jednoduche "selecty" do tabulky, kde jsou tisice zaznamu, zadne
cizi klice .... a neco jineho je provadet select join pri kterem se
spojuji tabulky radove s miliony zaznamu. Ale abych jenom nepindal, moje
zkusenost je takova.

1. Klasicky web server

Provozujeme web-server na kterem bezi nekolik instanci stejne webowe
aplikace a dotazuji se do databazoveho serveru na jinem stroji.

Pocet hitu: 20 000 000/mesic
Pocet dotazu na jeden hit (prumer): 4dotazy do tabulek v radu tisicu
zaznamu 1 dotaz do tabulky v radu stattisicu zaznamu.
Mnozstvi dat stazenych z webu: 160GB/Mes
Databaze: MySQL 3.23.49
Server:
Intel(R) Xeon(TM) CPU 2.40GHz
Diskove pole megaraid  (tak se jmenuje ten ovladac, jinak to je pole od
DELL) s 15000otackovymi SCSI disky v raid 1
Pamet 2GB.
Zatim v teto konfiguraci bezime rok a pul celkem s vykonem nemame
problem. REKLAMA podivejte se na www.bata.[cz, sk, pl .... it, ca] KONEC
REKLAMY

2. Intranetovy server

Pocet hitu: do 600 000/mesic
Pocet dotazu na jeden hit: 15dotazu do tabulek v radu tisicu zaznamu
(vcetne pomerne slozitych spojeni, groupovani ....), A 1-2 dotazy do
tabulek v radu milionu zaznaumu a v kazdem druhem pripade spojenych na
tabulku v radu desitek milionu zaznamu)
Mnozstvi dat stazenych z webu: do 5GB/mesic
Databaze: PostgreSQL 7.4
Server:
2 x Intel(R) Xeon(TM) CPU 3.20GHz
Diskove pole megaraid  (tak se jmenuje ten ovladac, jinak to je pole od
DELL) z 15000ot SCSI disky diskty v raid 1
Pamet 2GB.
Tady to ten server skutecne pocituje. Aplikace jsou radove slozitejsi
nez ty na webserveru a nebezi na tom jenom databaze ale i Web server.
Kdyz zacneme provadet nejake alotria nad tema velkyma tabulkama, tak to
uzivatele citi na odezvach.

Je to moje zkusenost, ktera je odvysla i od tech aplikaci, ktere na webu
bezi. Snad vam to trochu pomuze.

Norbert Volf
Bata a.s., it deparment
+420 577 685 176