Prava uzivatelu v PG

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Pátek Únor 25 14:54:48 CET 2005

	Zdravim,

mam par dotazu k Postgresu:

- lze zaridit, abych mel vice uzivatelu v databazi s takovym chovanim,
	ze cokoliv nekdo z tech uzivatelu vytvori, bude pristupne i pro
	jine uzivatele? Abych nemusel delat explicitne GRANT ALL.
	Duvodem je heslo na vice mistech, resp. moznost zmenit heslo
	jen na jednom miste v pripade zmeny v seznamu osob, kteri maji
	pristup k DB.
- jak rozumne poustet pg_autovacuum, pokud mi na serveru nemuze bezet
	ident a nemam tam "uplne duveryhodne" lokalni uzivatele?
	Pokud bych pg_autovacuum zadal heslo, je to heslo videt v tabulce
	procesu (nebo umi pg_autovacuum cist heslo i treba ze souboru)?
	Nebo jaka je jina metoda? Spoustet parkrat za den (jak casto?)
	VACUUM a ANALYZE? Ja mam pocit, ze z UNIXoveho socketu lze zjistit
	UID procesu na druhe strane, cili by postmaster teoreticky
	mohl vedet, ze se hlasi uzivatel "postgres". Jedna moznost
	je mit UNIXovy socket s pravy 0600 jen pro tyto ucely a ostatni
	veci (i lokalni uzivatele) poustet pres TCP. Neco lepsiho?

	Diky,

-Y.