pomoc s MySQL (vseobecne)

Martin Spevak singer na pobox.sk
Středa Březen 9 14:05:09 CET 2005

Zdravim, presiel som cely internet, ale nenasiel som nic suvisleho, co
by mi mohlo pomoct.

Doteraz som robil projekty na PostgreSQL a teraz som nuteny prejst na
MySQL 4.0 (webhosting). Hladal som na internete, ako robit s touto
verziou s UTF-8 a nasiel som iba plno problemov.

daljme tomu, mam databazu pokusna_db (vytvorena cez create database v
cmd line). Mam v nej tabulku

CREATE TABLE mojatabulka (stlpec char(5)) DEFAULT CHARACTER SET utf8;

nastavil som (pravdepodobne by to malo nastavit DB na UTF8):
SET character_set_results=utf8;
SET character_set_connection=utf8;
SET NAMES utf8

zapisem tam terazec (nad pismenami su makcene): cdsln (5 znakov s
diakritikou). Samozrejme zapise mi iba prve dva znaky + 1B z tretieho.
Viem, ze mozem pouzit char(10) a zapisat tam retazec, cim sa mi ale
zvacsi velkost databazy. Zistil som, ze mozem pouzit nejaky varchar, ale
ten nema pevny rozmer a teda je dost mozne, ze ak ho budem prehladavat,
pojde to pomalsie. Najlepsim riesenim je asi dvojnasobny char, lenze tu
mam zasa problem zo sortovanim.

V postgrese som nemal problem, vytvoril som DB s "createdb -E UTF-8"
vsetko slo. Ako sa pracuje s UTF8 na MySQL? - zjavne tom co som
ponachadzal nestaci. Zmenit databazu nemozem.

Dik

singer