Uloziste pro obrazky

martin.konference na seznam.cz martin.konference na seznam.cz
Čtvrtek Září 1 11:43:19 CEST 2005

Preji dobry den,

pripravuji (teoreticky) aplikaci, ktera bude pracovat s velkym mnozstvim
obrazku a resim problem jejich ukladani.
Pro predstavu, pujde o skenovane dokumenty, kterych bude denne vznikat rekneme
2000, pricemze velikost oskenovane stranky bude v prumeru 80kb. Obrazky se
mozna budou vkladat do pdf.

Proti sobe stoji moznost ukladani obrazku do filesystemu nebo do nejakeho
blobu v databazi. Procetl jsem nejake materialy a provedl nejake jednodussi
testy a osobne se zatim klonim spise k databazi, ale zajimaly by me vase
zkusenosti a nazory.

K tomu mam jeste nekolik doplnujicich dotazku
1. umoznuje PostgreSQL mit jednu tabulku na vice discich jinak nez pomoci OS,
tedy RAIDu nebo neceho takoveho? Dival jsem se na tablespaces (8.x), ale zda
se mi ze pomoci nich to nepujde..
2. docetl jsem se, ze PostgreSQL typ bytea defaultne komprimuje (TOAST), coz
je u obrazku zbytecne. Udajne to jde pro konkretni tabulku/sloupec vypnout,
ale nezjistil jsem jak.
3. jaky je "rozumny" pocet souboru v jednom adresari? Urcite to bude zaviset
na FS, ale pri pokusech na Linux/ext3 i Solaris/ufs? se mi zdalo, ze pri
100000 se zacal cas zapisu prodluzovat.

		Diky, Martin