Uloziste pro obrazky

Martin Špirk martin.konference na seznam.cz
Čtvrtek Září 1 16:39:12 CEST 2005

Dne čt 1. září 2005 16:05 Karel Zak napsal(a):

>  Proc myslite, ze relacni DB je na to lepsi?

Co jsem vycetl tak vyhodou filesystemu ma byt rychlost, vyhodou DB hlavne to,
ze prace s binarnimi daty muze byt soucasti transakci a to ze staci jeden
datovy kanal mezi aplikaci a serverem. (Mozna to z predchoziho nevyplynulo,
ale ty obrazky se nebudou ukladat sami o sobe, ale bude k tomu cela agenda -
resp. to bude navazano na stavajici agendu.)
Me testy rychlosti nejsou uplne jednoznacne, na postgresu je zpomaleni
minimalni, ale zkousel jsem i informix a tam je to o neco horsi. Presto u me
vyhody vyuziti transakci, jednodussiho programatorskeho pristupu, jednodussi
administrace a lepsi moznosti zalohovani prevazuji nad vyhodou vyssi
rychlosti.

>  Ne a nemyslim, ze by bylo rozumne neco takoveho implementovat pokud to
> daleko lepe ovlada operacni system (viz. LVM, LVM2) nebo primo HW (tedy
> RAID apod.).

OK, jen se ptam, jsem ovlivneny informixem, ktery si implmentuje po svem uplne
vsechno.

>  Co jeden velky soubor ve kterem budete seekovat dle Id obrazku co
> hledate po blocich s nejakou fixni velikost (treba tech 80kb). Proste
> takova primitivni DB. Mozna by se neco hotoveho dalo najit i na
> internetu.

To zni dost slozite. Spousta prilezitosti jak nasekat chyby, ktere se v tak
velkem souboru nikdy nenajdou. Komplikovane zalohovani. Ta velikost 80kb je
spis prumerna nez fixni, tezko by se hledal horni limit.
Tady bych za hotove reseni opravdu povazoval aspon ten FS, kdyz uz ne DB. Sice
vubec nejsem priznivcem plytvani systemovymi prostredky, ale nechci
podcenovat ani robustnost, prenositelnost a treba i to, aby se v programu
jednou vyznal i nekdo krome me. To vsechno je pri pouziti standardnich
komponent preci jen o neco nadejnejsi.

		Martin