Jak nejlépe řešit agregaci databáze na PostgreSQL 8?

Honza Pazdziora adelton na fi.muni.cz
Úterý Duben 25 09:29:17 CEST 2006

On Tue, Apr 25, 2006 at 01:44:18AM +0200, Tomáš Tomáš wrote:

> v tabulce log mam v soucasne dobe cca 7milionů záznamů a na PC s Celeronem 1GHz (Linux) je databaze na mezi pouzitelnosti, odezvy jsou vice nez citelne.

No a čím to je? Co Vám říká explain, logování, systémové nástroje pro
sledování zátěže ... ?

> 24x to poušítm, protože mám čas uložen jako double ve formatu UNIX epoch a nevěděl jsem jak zajisti
> select  s group by name, cas  na hodiny, kdyz that_time je epoch.

	google:postgresql epoch to timestamp

> Pokud mi dokazete poradit jak udelat
> select that_time from log group by that_time tak aby se to secetlo po hodinach respektive dnech budu rad.

Na hodiny to zkonvertujete napriklad pomoci toho to_char, a pocet
sekund od epochy prevedete na timestamp napriklad tak, ze k epose
prictete prislusny pocet sekund.

Odpoved: Protoze to stavi na hlavu zpusob, jak lidi normalne komunikuji.
Otazka: A proc?
Odpoved: Kdyz nekdo pise odpoved pred otazku.
Otazka: Co je jedna z nejotravnejsich veci?

 .project: Perl, mod_perl, DBI, Oracle, large Web systems, XML/XSL, ...
		Only self-confident people can be simple.