from a left join v mysql5

Honza Pazdziora adelton na fi.muni.cz
Pondělí Únor 27 14:10:44 CET 2006

On Mon, Feb 27, 2006 at 01:33:53PM +0100, Ondrej Koala Vacha wrote:

> Nejde o to, co by se melo vratit, ale jestli tento select projde nebo

No, jde. Je to podobne jako kdyz ve verzi 3.hodne_malo MySQL
povolovalo mit v seznamu sloupcu v selectu s group by sloupec, ktery
nebyl v group by ... a vracelo to tusim jednu hodnotu nahodne.

> neprojde syntakticky. A v mysql5 neprojde - http://bugs.mysql.com/bug.php?id=12943
>
> Podle vseho staci ozavorkovat from na 'from (adr,fp)', ale predpokladal
> jsem, ze snad nejsem sam, kdo pouzival takovou syntaxi.

A neni potreba jeste rict, se kterym .id se bude pracovat?

Jinak Oracle Vam na podobny pokus rekne ORA-01417 a table may be
outer joined to at most one other table a ano, resi se to
subselectem. Proste proto, ze syntaxe je pekna, ale v konecne fazi
clovek tu semantiku neokeca a nejak se to vypocitat musi.

 .project: Perl, mod_perl, DBI, Oracle, large Web systems, XML/XSL, ...
		Only self-confident people can be simple.