SELECT a NULL

Bobby Gontarski Gontarski na seznam.cz
Úterý Květen 30 12:46:33 CEST 2006

Mam tento dotaz (databaze PostgreSQL):
SELECT A.name_last, B.name AS country FROM A, B WHERE B.id = A.country_id AND A.id = 3;
Problem je v tom ze mi tento dotaz nevrati zadny radek. Pritom dotaz:
SELECT A.name_last FROM A WHERE A.id = 3;
Vrati jeden radek.

Po dlouhem hledani na netu si myslim, ze by to mohlo byt tim, ze A.country_id obsahuje hodnotu NULL.

Jenze ja nechci specifikovat u nekterych zaznamu tuto polozku (A.country_id) a treba ji pozdeji specifikovat. Jenze jinou hodnotu nez NULL a integer value to pole neakceptuje, a treba 0 (ktera neni specifikovana v B.id) zpusobi relacni chybu.

1) Je to ze prvni dotaz nevrati zadny radek opravdu tim, ze A.country_id obsahuje hodnotu NULL?

2) Pokud ano, co ma A.country_id obsahovat aby nebyla specifikovana konkretni hodnota a prvni dotaz vratil radek?

Dik, Bobby.