PDF Bookmarks a cs znaky

Jirka Kosek jirka na kosek.cz
Úterý Květen 7 10:16:51 CEST 2002

Ivan Ivanov wrote:

> Chcem sa len spytat jednu malickost.
> Pri zobrazovani Bookmarks v PDF cez Adobe mi zatial nikdy nezobrazoval
> spravne diakritiku.
>
> Nevie mi niekto poradit, v com to asi tak je alebo mozno este lepsie ako to
> mozem napravit?

Bohužel, formát PDF má s češtinou v záložkách problémy. Sice už nějakou
dobu formát podporuje Unicode, ale většina aplikací (včetně AcroReaderu
nižších verzí, nebo na ne-Win platformách) to stejně nepodporuje. V
životě jsem správné české znaky do záložek dostal jen jednou a to ruční
editací záložek v Adobe Acrobatu. Správně to pak bylo vidět jen v
Acrobat Readeru pro Windows, na Linuxu to stejně bylo zmršené. V tomto
případě je viníkem nejspíš Adobe, protože s podporou Unicode přišel dost
pozdě a postavil se k ní dost laxně.