XSL styly pro DocBook a FOP

Jiri_Navratil na orcz.cz Jiri_Navratil na orcz.cz
Pondělí Říjen 7 13:35:07 CEST 2002

Dobry den,
Bojuji s PDF formatem a tak jsem zkusil to, co popisujete
v diskusi, styly 1.55 a FOP 0.20.4 i Vas fop-common.xsl i upravy, ale
nepomohlo.
Nemohl by jste mi poradit, kde je chyba ??
Prikladam uplne kraticky xml, ktery je pak soucasti cele knihy, ale ani on
se mi nedari
prevest do PDF. Prikadam i *.fo, ktery se mi vygeneruje.
(See attached file: nc3-prep.fo)(See attached file: nc3-prep.xml)
Dekuji. Jiri Navratil

                    Martin Perina
                    <martin.perina       Komu:   docbook na linux.cz
                    @osu.cz>             Kopie:
                                         Předmět:     XSL styly pro DocBook a FOP
                    03.10.2002
                    15:21
                    Odpovězte
                    prosím
                    uživateli
                    docbook

Zdravim,

posbiral jsem z ruznych zdroju a dopupravil XSL styly pro DocBook
tak, aby z vysledneho .fo souboru sel vygenerovat pomoci procesoru
FOP "rozumne vypadajici" PDF soubor. Tento styl byl uspesne otestovan
pro DocBook XSL styly 1.55 a FOP 0.24. Zatim jsem vsak nevyresil
nektere malickosti:

1) Cisla stranek v obsahu jsou az za pravym okrajem stranky

2) XSL styly ve verzi 1.55 obsahuji chybu pri pouziti stylu pisma
   jako na psacim stroji. Pro spravne pouziti je nutne opravit
   dve sady atributu v souboru fo/param.xsl na tento tvar:

   <xsl:attribute-set name="monospace.properties">
     <xsl:attribute name="font-family">
       <xsl:value-of select="$monospace.font.family"/>
     </xsl:attribute>
   </xsl:attribute-set>

   <xsl:attribute-set name="monospace.verbatim.properties"
       use-attribute-sets="verbatim.properties monospace.properties">
     <xsl:attribute name="text-align">start</xsl:attribute>
     <xsl:attribute name="font-size">
       <xsl:value-of select="$body.font.master * 0.9"/>
       <xsl:text>pt</xsl:text>
     </xsl:attribute>
   </xsl:attribute-set>

Pro pouziti stylu je nutne si vytvorit vlastni styl, ktery muze
vypadat asi takto:

  <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
  <xsl:stylesheet xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform"
                  xmlns:fo="http://www.w3.org/1999/XSL/Format"
                  version="1.0">

    <!-- Zde nastavte spravnou cetu pro vas system -->
    <xsl:import href="../docbook-xsl/fo/docbook.xsl"/>

    <!-- Zde nastavte spravnou cestu pro vas system -->
    <xsl:import href="fop-common.xsl"/>

  </xsl:stylesheet>

Pripominky a hlavne opravy ci vylepseni jsou vitany.

Martin Perina