rady zacatecnikovi ...

Jirka Kosek jirka na kosek.cz
Čtvrtek Říjen 17 21:46:59 CEST 2002

Mošnička Roman wrote:

> Mam RH 7.2 a z distribuce mam nainstalovane baliky:
> docbook-dtd30-sgml-1.0-10
> docbook-utils-0.6.9-2.1
> docbook-dtd31-sgml-1.0-10
> docbook-dtd41-sgml-1.0-10
> docbook-style-dsssl-1.64-3
> docbook-dtd412-xml-1.0-1

Ukázkový dokument, který jste použil je založen na DocBook 4.2, chybí
vám proto DTD. Buď si sežeňte novější balíček, nebo na záčatku dokumentu
opravte odkazy na DTD z 4.2 na 4.1.2

> [...]
> sgml-common-0.5-7
>
> Na stranka www.kosek.cz jsem se dozvedel zhruba nasledujici (tedy tak to chapu ja)
>
> 1. Pro tvorbu dokumentu docbooku se pouziva jazyk XML - coz je nejaky "mark language"
> 2. Pokud chci xml dokument zobrazit, potrebuji mit k dispozici styl, ktery mi definuje zobrazeni jednotlivych elementu v XML souboru
> 3. Jako stylovy jazyk mohu pouzit XSL nebo DSSSL
> 4. Pro zpracovani techto stylu budu potrebovat nejaky "stylovy procesor"(mozna jsem take nekde narazil na termin parser ...?) - pro DSSSL to bude openjade pro XSL nevim

Parser a stylový procesor je něco jiného. Pro XSL je např. xsltproc nebo
saxon.

> Kdyz se nadale budu zabybat pouzitim DSSSL stylu, tak XML soubor zpracuji nasledovne :
> jade -d styl -t výstupní_formát XML_deklarace soubor.xml
> Tady uz presne nerozumim parametru styl a XML_deklarace - jaky je mezi tim rozdil ??

XML_deklarace je soubor xml.dcl, který obsahuje SGML deklaraci pro XML a
přepne SGML nástroj jade/openjade do režimu, kdy je schopný korektně
zpracovat XML dokument.

> Nicmene jsem zkousel prelozit dokument prvni.xml, ktery ma p. Kosek na svych strankach - dokument je viz nize
> Tento xml soubor jsem zkousel do rtf formatovat zhruba takto:
> vyexportoval jsem si promene
> SGML_CATALOG_FILES=/usr/share/sgml/openjade-1.3/catalog:/usr/share/sgml/sgml-iso-entities-8879.1986/catalog:/usr/share/sgml/docbook/sgml-dtd-4.1/catalog
                                       ^^^
                                       dokument je v XML, ne v SGML

> XML_CATALOG_FILES=/usr/share/sgml/docbook/xml-dtd-4.1/catalog
>
> jade -d /usr/share/sgml/docbook/dsssl-stylesheets-1.64/print/docbook.dsl -t rtf /usr/share/sgml/docbook/dsssl-stylesheets/dtds/decls/xml.dcl prvni.xml
>
> dostal jsem takoveho chybove hlaseni
> jade:druha.xml:3:66:E: URL not supported by this version
> jade:druha.xml:3:66:E: DTD did not contain element declaration for document type name

Tato chyba znamená, že se nepodařilo najít DTD (dokument očekává 4.2, vy
máte 4.1.2). Další chyby jsou vyvolané tímto problémem.

http://www.kosek.cz/xml/db/instalace.html

> Co jsem pravdepodobne udelal spatne, nebo neudelal, ze se mi nepovedlo prelozit soubor prvni.xml ?
> Kdyz budu chtit napriklad pomoci docbooku vytvaret pouze rtf co musim mit pouze nainstalovane ? - takze bude to jade,docbook-style-dsssl a jeste neco ?

DTD pro DocBook