C source docs genarator

Jirka Kosek jirka na kosek.cz
Pondělí Srpen 4 12:01:33 CEST 2003

Karel Zak wrote:

>  nemate nekdo typ na nejaky generator dokumentace z C zdrojaku. Rad
>  bych, aby vysledek byl XML DocBook (<reference>). Co jsem se koukal na
>  doxygen, gtk-doc nebo kdoc tak bud se na podpore XML pracuje nebo se
>  pouziva SGML (gtk-doc).

A to SGML, co leze z gtk-doc je DocBook? SGML dokument lze totiž snadno
převést do XML pomocí prográmku sx (osx) z balíku sp (opensp). Ke
stažení na jclark.com (openjade.sf.net).

>  Moc nechapu proc autori vetsiny generatoru tak moc miluji HTML, kdyz
>  je zde platforma jako je DocBook z daleko vetsim dosahem a myslim, ze
>  i budoucnosti.

Holt nemají takový přehled, jako my :-)
Možná to je tím, že lidé okolo C přijímají změny okolního světa
pomaleji. Např. pro Javu existuje doclet, který umí generovat DocBook,
dokonce umí i inline vložené HTML značky převést na DocBook. Dokumentace
pro C# zdrojáky se také ukládá do XML, ze kterého jde třeba XSLT
transformací snadno udělat DocBook.