DSSL a konfigurace OpenJade

Jan Vrany JanFrog na skaut.cz
Pátek Leden 24 15:19:47 CET 2003

On Sun, Nov 24, 2002 at 05:21:51PM +0100, Jirka Kosek wrote:

> V tom chyba je. Podle DTD je obsah elementu xref prázdný, ale editor vám
> do nej vlozil konec rádku, takze element prázdný není a nejde pak
> zvalidovat oproti DTD.

Tohle se tedy netyka moc docbooku, ale ten novy rade kby tam nemel
delat problemy, ne? Nevim sice, jak je to podle specifikace
XML a podle pravidel DTD validace (ono DTD je take vynalez - nikdo
mi zatim nevysvetlil, proc se pise treba #PCDATA a ne uz #EMPTY -
IMHO by to vyrazne zjednodusilo parsery :-), ale kdyz mam v DTD neco jako

<!ELEMENT obsah EMPTY>

tak mi to kod jako
---

  <obsah>

  </obsah>

---
v klidu zvaliduje a dokonce zxsltransformuje (xmllint, xsltproc, jdxslt)
Navic alespon co ja vim, kde jaky DOM parser pokud to je jen
mezi > a < je jen whitespace (resp isblank()) tak nevytvari Text Node,
protoze to by se s tim pak spatne pracovalo (vim z vlastni zkusenosti),
nehlede na to, ze takovy TextNode vlastne nenese zadnou informaci.
Take by to znemoznovalo mit validni dokument "pekne zarovnany".
Ale uz jsem dost off-topic.

S pozdravem Jan Vrany