Sidebar

Pavol Vaskovic pavol.vaskovic na softproject.de
Úterý Červenec 1 15:48:20 CEST 2003

Zdravim!

Takze spravne sa to co chcem vola marginalie (poznamky na okraji
stranky). No... zda sa ze nieco take je nad schopnosti XSL FO. Alebo
aspon to nie je priamo dosiahnutelne. Trochu som s tym s kolegom
experimentoval, a jedine velmi skarede ale funkcne riesenie, ktore sa
nam podarilo vytvorit prikladam.

Bohuzial vyzaduje aby FO processor podporoval property "float", takze vo
FOPe sa to neda pouzit. Otestoval som to v trial verzii XEPu.
Na odsadenie textu od okraja stranky je namiesto margin pouzity
text-indent. Element ktory chcem pouzit ako poznamku za okrajom,
umiestnim do float-u, aby som ho vynal z normalneho toku dokumentu (text
ho bude obtekat). Jeho sirku obmedzim este tym ze ho vopcham do tabulky,
ktora musi mat rozmery okraja.

Toto funguje, ale neviem si dost dobre predstavit ako upravit DocBook
XSLT styly, aby to fungovalo... ale hlavny problem je ze mam FOP, takze
na cely projekt mi to je aj tak asi na nic...

Druhy napad, ktory sa spomina v mailing listoch je umiestnovat vsetko do
tabulky. Ale na urovni zdrojoveho textu DocBooku mi to pripada byt
kacirstvo. Ale ako to zariadit v styloch si neviem dobre predstavit...

Dufam ze sa to predsa len nejako da dosiahnut aj vo FOPe.

Budem vdacny za vsetky informacie. Dakujem.

S pozdravom
Pavol Vaskovic