problemy s cestinou v html vystupu

Jirka Kosek jirka na kosek.cz
Čtvrtek Prosinec 9 15:44:38 CET 2004

Petr Rajsky wrote:

> Konkretne jsem se s tim setkal v pripade, kdy jsem z docbookoveho dokumentu odkazoval na externi soubor, ktery v nazvu obsahoval diakritiku - <ulink url = "nazev_souboru_s_diakritikou.html">text odstavce s cz znaky</ulink>

Odkaz je URL adresa a v URL se musí národní znaky zapisovat jako
sekvence UTF-8 oktetů, kde je hodnota každého oktetu přepsaná pomocí
notace %HH. Vzhledem k tomu, jak je použití UTF-8 v URL podporováno a
nepodporováno aplikacemi je velmi riskantní dávat do názvu souborů znaky
s diakritikou nebo mezery. Říkate si tím o pěkný prů..., který dříve
nebo později nastane.