podpora docbook v xmetal

Jirka Kosek jirka na kosek.cz
Pátek Prosinec 10 16:38:40 CET 2004

Alena Svobodová wrote:

> nedavno jsem se dozvedela o programu XMetaL, ktery udajne umi
> pracovat s docbookem. Po stazeni trial verze jsem zjistila, ze
> implicitni podpora chybi. Nejprve jsem se domnivala, ze v trial verzi
> podpora chybi, ale potom jsem na intrernetu zjistila ze se podpora
> pro docbook musi nainstalovat rucne. Bohuzel jsem nikde nezjistila
> jak se to dela, a co je k tomu potreba. Mate s timto nekdo zkusenosti
> a muzete mi doporucit postup? dekuji.

Konfigurace XMetaLu pro DocBook sestává z následujících kroků:

1. přidání DTD pro DocBook do katalogu XMetaLu
2. Vytvoření CSS stylu pro zobrazování DocBooku ve WYSIWYG režimu
3. Vytvoření vazby mezi elementy DocBooku a prvky uživatelského rozhraní
XMetaLu -- seznamy, obrázky, zvýraznění písma
4. [Volitelně] Přidání speciálních menu a tlačítek pro usnadnění editace
a spouštění konverze DocBooku do dalších formátů.

Pro vytvoření takovéto úpravy XMetaLu potřebujete XMetaL Developer, což
je prostředí (závislé na Visual Studio.NET) pro vývoj aplikací nad
XMetaLem a pro úpravu XMetaLu.

Vytvořit pro uživatele skutečně přítulné prostředí pro editaci XML není
věc na pět minut, chvíli to trvá. Základní verzi CSS je možné získat na
Internetu, ale asi to nebude nic moc:

http://cvs.sourceforge.net/viewcvs.py/docbook/contrib/tools/xmetal/

<reklama>
Pokud máte o použití DocBooku v XMetaLu vážný zájem, je nejlepší nechat
si takovou úpravu udělat na zakázku.

http://docbook.cz/konzultace.html

XMetaL pro DocBook jsem už několikrát upravoval.
</reklama>

   Jirka Kosek     e-mail: jirka na kosek.cz     http://www.kosek.cz
   Profesionální školení a poradenství v oblasti technologií XML.
      Podívejte se na náš nově spuštěný web http://DocBook.cz
        Podrobný přehled školení http://xmlguru.cz/skoleni/