Jak udelat spolecne definice ENTITY pro vice XML souboru?

Jirka Kosek jirka na kosek.cz
Středa Únor 4 12:51:42 CET 2004

Miloslav Hertl [GISoft] wrote:

> Otazka:
> Daji se nejakym zpusobem sdilet definice entit pro nekolik XML souboru?
> Bude mozne pak soubor validovat pomoci nsgmls? Moc by mi to pomohlo.

Můžete si vytvořit nějaký soubor, který obsahuje definice často
používaných entit. Např.

--- global.ent ---
<!ENTITY produkt "Aplikace 6.0">
<!ENTITY uvod SYSTEM "z_add/uvod.xml">

V DocBook dokumentu pak stačí tyto entity načíst:

<!DOCTYPE book PUBLIC "..." "..." [
<!ENTIY % global.ent SYSTEM "global.ent">
%global.ent;
]>
<book>
</book>

> Na okraj:
> Stavajici zpusob pomoci ENTIT mi vyhovuje (oproti XINCLUDE), protoze nsgmls
> komplexne odhaluje problemy (validita, xref, ID) me celkem velke dokumentace
> (vyslednych 500 HTML stran, celkem 3.5MB) v case 1 sec - tj. urcuje okamzite
> soubor, radek, sloupec s problemem. Generovani stranek saxonem trva cca 20
> min.

Pro validaci XML + XInclude můžete použít xmllint (součást libxml2).
Rychlost by měla být srovnatelná s nsgmls.