Export do PDF pod linuxem

Jirka Kosek jirka na kosek.cz
Čtvrtek Červenec 1 15:54:15 CEST 2004

Lukas Linhart wrote:

> Co tak koukam, tak asi ani fop neni nic moc...

Z toho, co je zadarmo, je nejlepší. Nejlepších výsledků dosáhnete s
XEPem nebo XSL Formatterem, jedná se však o komerční produkty.

> Problem je opravdu v PassiveTeXu, protoze mi nejde ani export do ps (stejne
> chyby). Do fo je to v pohode, ovsem kdyz to potom transformuju pres FOP, tak
> k to hazi nize uvedene chyby :-(

Stačí zapnout parametr fop.extensions a chyb bude méně, protože styly
nebudou do výstupu generovat konstrukce XSL-FO, které nemá FOP
naimplementované.

> Jak rikam, zatim domu moc nerozumim, ale mam z tech hlasek pochopit, ze kazdy
> z tech dvou prodkutu ma jinou implementaci XSL-FO?

Přesně tak. Tak jako máte HTML a několik různých prohlížečů (IE,
Mozilla, Opera, Konqueror), tak máte XSL-FO a několik jeho implementací
(FOP, XEP, XSL Formatter).

> Bohuzel jsem taky zjistil, ze nejsem schopen ani konvertu do rtf a chm;
>
> rtf primo xmlto neumi, nasel jsem pouze konvertor latex2rtf

Do Linuxu si stačí nainstalovat program jade (nebo openjade) a DSSSL
styly pro DocBook. Myslím, že některé distribuce dokonce obsahovaly
skrtip docbook2rtf, který se postaral o spuštění jade se správnými
parametry.

Existuje i možnost konverze FO přímo do RTF -- programy jfor a XFC --
zatím to není nic moc, ale v některých případech to může stačit.

> chm jsem zjistil, ze je problem v tom, ze xmlto umi vytvorit htmlhelp (hhp
> apod. soubory), ovsem nikoli primo chm; na ruznych forech jsem se dozvedel,
> ze chm je dosti closed-source a veskere jeho implementace pod linuxem jsou
> zalezitost tvdeho reverse engineerengu...takze mam to chapat tak, ze pokud
> chci chm tak budu muset sehnat nejake windows a tam se cesta najde?

Kompilovat musíte pod Windows pomocí HTML Help workshopu, prohlížet
můžete i na Linuxu pomocí prohlížeče xchm.