jade versus openjade

Jirka Kosek jirka na kosek.cz
Pátek Červen 18 13:28:22 CEST 2004

w359 wrote:

> jaky je rozdil mezi baliky jade a openjade pripadne sp a opensp
>
> Myslel jsem, ze to bude v licenci - ze to "open" znamena otevrenejsi licenci, ale jak se zda oba baliky maji stejnou licenci, protoze openjade vychazi z jade.
>
> Muze mi tedy nejaky znaly clovek vysvetlit rozdil?

OpenSP je pokračovatelem SP (a stejně tak pro Jade). Původně bylo SP
vyvíjeno Jamesem Clarkem, ale ten s příchodem XML začal pracovat no
nových projektech a vývoji SP se dále nevěnoval. Nutno podotknout, že SP
a Jade už v té době byly velice dobré produkty. Další vývoj postupuje
poměrně pomalu a OpenSP/OpenJade nabízejí několik málo nových funkcí,
ale sám jsem je nikdy nevyužil. Problém Open verzí je v tom, že ne vždy
je k dispozici poslední verze v podobě binárek pro Windows.

Pro většinu aplikací je asi jedno, zda použijete SP nebo OpenSP. Lepší
je asi používat OpenSP, protože přece jen se ještě dále, i když velmi
pomalu vyvíjí.