XML format pro online publikovani na webu

Jirka Kosek jirka na kosek.cz
Pondělí Březen 15 22:23:28 CET 2004

Ladislav Dobias wrote:

> Dal by se pro to nejak vyuzit Simplified Docbook? Nechce se
> mi totiz vymyslet nejaky jiny system znacek a jejich
> transformace do HTML.

Proč tedy nepoužijete HTML nebo jeho podmnožimu, když nechcete vymýšlet
transformaci vašeho formátu do HTML?

> Zda se mi, ze normalni Docbook by pro online zpracovani
> nesel, protoze je hodne pomaly.

DocBook není pomalý. Pro některé aplikace jsou pomalé standardní XSL
styly, které umí obsloužit několik set elementů DocBooku, lokalizují
některé texty do více jazyků apod. Nic vám nebrání napsat si jednoduchý
styl, který bude umět překlápět vámi používanou podmnožinu DocBooku do HTML.

> Je nejaky takovy (open source) system vhodny pro online
> publikovani na webu nekde k videni? Mate s nim prakticke
> zkusenosti? Rozumite, co bych chtel? :-)

Jednodušší strukturu dokumentů má třeba Apache Forrest, používá se pro
generování xml.apache.org.