Zobrazeni klavesovych zkratek

Jirka Kosek jirka na kosek.cz
Pondělí Duben 18 19:06:44 CEST 2005

Josef Kauc wrote:

> Lze nejak dosahnout zapisu klavesove zkratky (napriklad CTRL + Home)
> tak, aby se na vystupu v html zobrazila jako kdyz ve Wordu pouziji pismo
> FIKey2? Cili takovy obrazek klaves.
>
> Na ruznych mistech jsem ohledne zapisu klavesovych zkratek neco nasel
> (keycap atd.), ale nevim jestli je to ono. dosahnu tim pouze tucneho
> zvyrazneni toho co zapisi.

Je čistě věc stylů, jak se obsah elementu keycap zobrazí. Pokud písmo
FIKey2 obsahuje korektní mapování na Unicode (cmap), můžete jej přímo
použít. Další alternativa je nakreslit si rámečky okolo kláves ručně
pomocí SVG.

Zkuste si do stylu s vašimi úpravy přidat např. následující kód. Okolo
každé klávesy vám nakreslí obdélník s oblými rohy. Když to trochu
vylepšíte o stín, bude to vypdat skoro stejně, jako ten speciální font.

<xsl:template match="keycap">
   <xsl:variable name="scale" select="string-length(.)"/>
   <fo:instream-foreign-object>
     <svg xmlns="http://www.w3.org/2000/svg" viewBox="0 0 {6*$scale + 4}
10">
       <rect x="1" y="1" width="{6*$scale + 2}" height="8" rx="1" ry="1"
style="stroke: black; fill: none; stroke-width: 0.5"/>
       <text x="{(6*$scale + 4) div 2}" y="8" style="text-anchor:
middle; font-size: 8;">
	<xsl:value-of select="."/>
       </text>
     </svg>