Problemy s externimi soubory v souvislosti s profilaci

Jirka Kosek jirka na kosek.cz
Úterý Prosinec 6 17:11:53 CET 2005

Radek Hnilica wrote:

> Saxon 6.5.3 s extensions co jsou v docbook-xsl, nahrávám k tomu jeste
> crimson a to by melo byt vsechno.
>
> Spoustim to asi takto
>
> SAXONJARS=/usr/share/java/saxon-6.5.3.jar:$(DB.XSL)/extensions/saxon653.jar
> JARS=$(SAXONJARS):/usr/share/java/crimson.jar
> SAXON=java -Xms16M -Xmx96M -cp $(JARS) com.icl.saxon.StyleSheet $*
> cd $(WORKDIR); $(SAXON) $(DOCDIR)/xml/$(DOCUMENT).xml $(COMMON)/book.xsl
>
> -- Radek Hnilica <Radek at Hnilica dot CZ>  http://www.hnilica.cz

Zkusil bych dát pryč Crimson, a použít jako parser Xerces.

Problém je v tom, že během profilování se v paměti vytváří pomocný
dokument, který vlastně nemá své base URI. V zásadě se ale nakonec tyhle
problémy podařilo odstranit. Já ostatně ani jiné styly než ty
profilovací nepoužívám, a include externích souborů používám bez problémů.

1. Nejprve bych zkusil nahradit Crimson za Xerces.

2. Když to nepomůže, zkuste nejnovější build stylů (některé věci, které
souvisí s xml:base se v něm opravovaly):

http://docbook.sf.net/snapshots/

3. Jestli vám zlobí ty cesty, může to být také tím, že Java extension má
jiné base URI než dokument. Tím by to také mohlo být, protože
transformaci spouštíte z jiného adresáře, než kde máte dokumenty. V tom
případě by pomohlo spustit transformaci (saxon) přímo v adresáři
$(DOCDIR)/xml/$(DOCUMENT).xml a výstup směřovat do výstupního adresáře
pomocí parametru base.dir

4. Když nic nepomůže, vždycky můžete použít dvouprůchodové zpracování.
Nejprve dokument filtrovat pomocí xsl/profile.xsl a pak jej klasicky
zpracovat.

Když tak o tom přemýšlím, možná bych jako první zkusil bod 3).

                    Nejbližší termíny školení:
      ** XSLT 13.-16.3.2006 ** XML schémata 24.-26.4.2006 **
        ** DocBook 15.-17.5.2006 ** XSL-FO 12.-13.6.2006 **