DocBook --> XSL(fop) --> PDF a dotazy

Jirka Kosek jirka na kosek.cz
Pondělí Únor 14 08:35:20 CET 2005

BuFran wrote:

>   1. jak uplne odstranit titulni stranu v XSL ? Vygeneruje se do PDF 6
>   zbytecnych stranek s obdobnym obsahem (2 titulni, 1 prazdna,1 maly
>   titul, 1 prazdna, 1 jmeno autora,venovani)

Prázdné stránky jsou tam kvůli chybě ve FOPu.

> ... Staci jedna (ta prvvni)
>   a tu stejne nedelam pres template t - tedy da se nejak template t
>   vypnout ? (jako druhou stranu bych mel rad Obsah ...) - prinejhorsim
>   treti, kde druha je prazdny list - predsadka.

Šablonu pro titulní stranu můžete udělat prázdnou:

<t:titlepage t:element="book" t:wrapper="fo:block">
     <t:titlepage-content t:side="recto">
     </t:titlepage-content>

   <t:titlepage-content t:side="verso">
   </t:titlepage-content>

   <t:titlepage-separator>
   </t:titlepage-separator>

   <t:titlepage-before t:side="recto">
   </t:titlepage-before>

   <t:titlepage-before t:side="verso">
   </t:titlepage-before>
</t:titlepage>

>   2. jak v tabulce odstranit oramovani v nazvu u tabulky (thead) pokud
>   jsem tabulku oramoval takhle:

Způsob čar mezi řádky/sloupci můžete nastavit individuálně u každého
řádku (row) resp. sloupce (entry).

>   3. Fop na me furt rve, ze "table-layput=auto" je nedefinovan,
>   pouziva "fixed" . Pritom jsem se pokusil mu vnutit
>   table-layout="fixed" ale jak je vidno, tak tento parametr
>   ignoruje...

FOP je zkrátka velice nedokonalý produkt. Navíc DocBook žádný atribut
table-layout nezná.

Zkuste nastavit fop.extensions na hodnotu 1. Některé problémy FOPu pak
umějí styly obejít.

>   4. Existuje nekde na netu napoveda jaky tag ma jake parametry ? na
>   docbook.org je jen seznam tagu bez pripustnych parametru ...

Parametry myslíte atributy?

http://docbook.org/tdg/en/html/ref-elements.html

>   5. Existuje nekde poradny xsl styl pro generovani pdf aby byla
>   graficka uprava kvalitni, nebo je to vsechno jenom takove fuj, a
>   musi se to dodelat ? (to se mi zrovna nechce, zdrzuje to ...)

Vzhledem k tomu, že každý uživatel má zcela odlišné požadavky na to, jak
má dokument vypadat, generují styly docela obyčejný výstup. Ten jde však
poměrně snadno upravit pomocí nastavení parametrů
(http://docbook.sourceforge.net/release/xsl/current/doc/fo/index.html),
které ovlivňují použité písmo, barvy, zarovnání a mnoho dalších
vlastností dokumentu.

>   6. Pokud naimportuju ceske fonty s diakritikou (od pana Koska
>   fop-cs.zip) tak nekdy padne Acrobat Reader na tlamicku. Nevite
>   cim by to mohlo byt ? Pokud zkompiluju ten samy zdroj nekolikrat,
>   tak vysledna "binarka" pdf se lisi a nektere verze jsou stabilni.
>   Kompiluju pomoci fopu.

Pokud můžete, použijte něco jiného než FOP -- třeba XEP nebo XSL Formatter.