*.fo --> *.PDF konvertor

Jirka Kosek jirka na kosek.cz
Neděle Únor 27 20:36:17 CET 2005

Jan Tosovsky wrote:

> V soucasne dobe je krome FOPu pouzitelny z free produktu snad jen PassiveTeX
>
> http://www.tei-c.org/Software/passivetex/
> avsak ani on pry neni zcela dokonaly.

No to je napsáno docela diplomaticky :-)
PassiveTeX má problémy s tabulkami a nepodporuje hodnoty vlastností FO,
které obsahují složitější výrazy. Z tohoto důvodu výstup, který
produkují současné styly nejde PassiveTeXem zpracovat.

> (kolekce programu a utilit). Clenem nejsem a moznost volneho stazeni image
> tohoto disku je pro mne jako modemistu nerealna.

To je spíše mýtus. Já jsem onehdá image CD stáhnul přes mobil.

> Jako vlastnik MS Office 2003 jsem chtel take vyzkouset prevodnik fo2wordML
> (http://fo2wordml.sourceforge.net) s naslednym tiskem na PDF tiskarnu, ale
> prevod neni patrne korektni. Transformovany dokument je sice validni (v MSIE

fo2wordml je prototyp konverze z FO do WordML. Nepodporuje FO kompletně
a složitější dokumenty nezvládá.

> Asi nezbude pockat si na dalsi verzi FOPu:

Existují i další možnosti pro formátování DocBooku, které jsou zadarmo.
Např.:

http://db2latex.sf.net
- XSLT styl pro konverzi DocBooku do LaTeXu. Vyžaduje, aby měl člověk
nainstalovaný LaTeX (např. jako součást TeXLive, lze získat např. jako
součást členství v www.cstug.cz). Výstupem jsou velice kvalitní PDF
dokumenty (ukázka je na http://www.kosek.cz/diplomka/), ale většinou je
potřeba styly drobně upravit a k tomu je potřeba alespoň základní
znalost XSLT a LaTeXu.

http://www.xmlmind.com/foconverter/
- program pro konverzi FO do RTF. Pro získání PDF musíte vygenerované
RTF načíst do nějakého textového procesoru (MS Word, OpenOffice) a
vytisknout do PDF.

Jade/OpenJade + DSSSL styly
- byť je jazyk DSSSL pomalu na ústupu a dnes se pro formátování SGML/XML
dokumentů používá hlavně XSL, je pro mnoho účelů PDF nebo RTF vástup
generovaný pomocí DSSSL stylů zcela postačující.

   Jirka Kosek     e-mail: jirka na kosek.cz     http://www.kosek.cz
   Profesionální školení a poradenství v oblasti technologií XML.
      Podívejte se na náš nově spuštěný web http://DocBook.cz
        Podrobný přehled školení http://xmlguru.cz/skoleni/